perjantai 11. tammikuuta 2013

Puheenvuorossa Ms Lifeline


Moi.

 Nyt tulee sitten teksti, minkä mä oon tiennyt alusta asti kirjoittavani. En ole vain tiennyt missä vaiheessa sen kirjoittaisin. Eikä tääkään hetki ole sen kummoisempi, tuli vain sellainen fiilis.
Ehkä siksi koska, tähän avautumisen makuun kerran on päästy. Mä haluaisin nyt vähän avautuu mun Lifeline projektista. Vihdoinkin. On tullut sen verran kyselyjä. Kiitos että kiinnostaa :)

Mä en nyt kumminkaan ihan vielä voi paljastaa koko hommelia. Ei sen takia, että mun pitäisi sitä enään hirveesti salailla. Ei myöskään kiusatakseni. Mulla on tälle salailulle ihan tarkoituskin, luottakee minnuun. Tää on niin loisto homma, et haluisin vaan kailottaa siitä kissan kokosilla kirjaimilla.. Mutta pakko malttaa :)

Mä haluaisin kumminkin nyt kertoa mistä tämä Our Lifeline Project on saanut alkunsa.. Vähän edes perustella tätä mun msLifeline läppää ja sellasta. 

Noh about 4 kk sitten, tarkalleen 14.9.2012 tämä tyttö alkoi vähän mietiskelee asioita. Vihdoinkin :D
 Mä olen tyyppinä sellainen, että löydän ongelmaan kuin ongelmaan ratkaisun. Aina. Mulla nyt vaan sattu olee läjä ongelmii edessä: Nyt oli löydettävä elämälle suunta ja joku asia mitä haluan tehdä intohimolla. Olen aina haluunnut tehä työtä, millä on tarkotus. Osallistuu hyväntekeväisyyteen. Muo ärsyttää kun raha vallitsee niin monia asioita ja mailma on täynnä ahneita ihmisiä. Yleensä ahneet ihmiset taiselevat lujiten ja niistä tulee johtajii ja vaikuttajii. Ja tässä sitä ollaan. Vähän kun kiinnittää huomiota mailman menoon, niin tajuaa ettei asiat ole ihan kohillaan.. Mä en ymmärrä miten jengii lähetetään turistimatkoille kuuhun, ihmiset puhuu reaaliajassa, kuvan kanssa toiselle puolelle maapalloo.. Mutta silti nälänhätää ja kehitysmaiden ongelmia ei ole pystytty ratkaisemaan.. Niih ei tuu voittoo siitä, ei. 

Ja voi luoja, että toi fakta kismitti. Ruokin mun ärsyyntymistä oikein etsimällä kaikkia epäköhtia tästä maapallosta. Sit viel ihan itseäni kiusakseni painelin Forbesin sivuille selailemaan The World's Billionairs- listaa.. Jos ette oo käyny, niin voin kertoa:
-Mailman rikkain dyyd omistaa 69 miljardia!
-Yli 10 miljardia omistavia henkilöitä on 88kpl.
-Naamakirjan kehittäjä Mark Zuckerberg on vasta 35. sijalla vaatimattomalla 17,5 miljardilla doltsulla.
-Ne joiden mielestä Oprah Winfrey on massipäällikkö, ni kerrottakoon, että neiti on vasta 442. sijalla vaivasella 2,7 miljardin omaisuudella. Ja todennäkösesti senkin takia, että hän on kumminki lahjoittanut todella paljon massia eri projekteille, mitkä on muttanut satojen ihmisten elämää.. En löytäny mitää yhteis summaa, vaan yksittäisii 7 miljoonan lahjoituksii ja muita "pikkusii" summii..
Hyvä Oprah!

Siitä voi sitten päätellä että, massiahan löytyy.. Mä laskeskelinki noita sillon ja en nyt muista tarkalleen.. Mut tyylii et ainoastaan 100 tyyppii omistaa yhdessä joku yli 1400 miljardii.. Ja siis 1 miljardi on 1000 miljoonaa!!!!!!

 Nyt en siis oo ottanut selvää kustannuksista, mutta voisin veikata, että pelkällä yhdellä miljardilla pystytettäisiin helposti vähintään 10 koulua afrikkaan ja ylläpidettäisiin niitä 10 vuotta! (ja anteeks nyt jos meni veikkaus ihan metsään, saa korjata)
 Mutta eniveis, voisko noi lähtee vähän vippailee niitä hyviin tarkoituksiin?? Kuka ikinä tarvii noin paljon pätäkkää???? Onks niil joku nollien keräily tilille -harrastus?? Mä en ymmärräääää… Ja joo siis varmasti on painanut duunia niitten eteen, ei siinä mitää.. Kymmenen kivaa autoo plus viis ökyhuvilaa suotakoon.. Mut silti, kyllä jää läjä ylimääräistä.

 No sit tää henkilökohtainen hyväntekijä asema.. Jos mult on ikinä kysytty, et mitä tekisin jos voittaisin lotossa, ni oon vastannut, että tekisin työtä millä on tarkoitus. Se on kuulkaa kallista puuhaa lähtee ongelma alueille tarjoamaan omia pikku kätösiään avuksi. Ensinnäki jollainhan on pidettävä yllä omia asioita, plus se vielä maksaa, että pääsee auttamaan.
 Sit mult tuli joku greenpeacen tyyppi kysyy et haluunko pelastaa kuvassa olevan valaan.. No totta helvetissä mä haluisin pelastaa sen, mutta mistä mä tiiän mihin ne rahat menee.. Mä haluun todisteita ja luulen etten ole ainut. Haluan tietää mitä sillä saadaan aikaiseksi, seurata projektia. Olla ylpee omasta osallistumisesta.
 Hyväntekeväisyys, sana joka alkaa olee aika punainen pikkuhiljaa.. Varsinki täällä jenkkilässä charity sanaa viljellään joka paikkaan, ilman suurempia selityksiä. Sitä käytetään markkinoinnissa, houkutellaan ostajia. Ja se toimii! "Ostanpa ton muovisammakon koska 5centtii menee afrikkaan" -päivän hyvä työ tehty. Hyvä karma. Elämä jatkuu. Sillä tehdään niin iso voitto, että yritykset ovat valmiita maksamaan monien kymmenien tuhansien mainosrahat kyseisestä tempauksesta. Ja nyt en todellakaan yleistä. Aivan varmasti löytyy puhtailla tarkoitusperällä olevia yrityksiä. Toivon.
 Näitä asioita mä pähkäilin ja niitten tiedostaminen kirpaisi. Helpompi toki olis ummistaa silmät ja pitää huolta vaan omasta navastaan.. Siihen tyyliin mä elin 25 vuotta ja hyvin pärjäsin.

Tasajalkaa hyppiminen ei auttanut tässäkään tilanteessa. Aloitin miettimällä tän päivän vaikuttavimpii asioita Netti, kaiken näköiset profiilit, idolien vaikutusvalta, sosiaalinen media, oman äänensä esiintuominen, hyväntekeväisyys markkinoinnissa, auttaminen (jengi on vihdoin alkanu vähän herää tähän maailmaan)
 Sit mä näin duunin seinällä yhen hyvän läpän jolle repesin ihan täysii.. Ja eka refleksi mul oli, et haluisin painaa tykkää nappulaa.. Mut eihän siin oo tykkää nappulaa, nyt oltiin oikeassa elämässä. (haha mä oikeesti jossain vaiheessa suunnittelin jo tykkää tarroja) Siitä siis ajatus internetin ja oikeen tavaran yhdistämiseen..
 Mulle päivämäärät on tärkeitä ja mun elämän tarkotus on kerätä mahdollisemman paljon päivämääriä mitä haluun muistaa aina. Yks on tatuoituna, mut ku en viittis ihan niitä kaikkii :D  Tiiän monta ihmistä millä on päivämäärä tatuointi.. Eli eiköhän ne aika monelle oo tärkeitä.. Ja jos joku ei oo ajatellu ikinä, et elämän tarkotus on saada mahdollisemman paljon päivämääriä mitä haluu muistaa.. Toivottavasti tän jälkeen ajattelee :)

Joo tiedän, tää nyt ei sano kenellekkään vielä yhtään mitään.. Jotain voi ehkä lukea rivien väleistä :) Mutta mä uskon, että olen keksinyt keinon tehä tästä maapallostamme edes vähän paremman paikan. Keinon mikä antaa kuluttajille enemmän valtaa vaikuttaa, sekä pistää yritykset heidän sanojensa taakse hyväntekeväisyys lupauksissa. Ja muuta mukavaa.. 
 Niinpä pakkasin kamat ja toteutin samalla haaveeni. Tulin lämpimään californiaan pakkasilta karkuun. Täällä olen vähän tutkaillut ympäristöäni ja pohtinut seuraavia askeleitani. Kuviot on mennyt paremmin, mitä uskalsin toivoa.

Noni nyt
Tilasinko mä ittelleni näin paljon päänvaivaa?  -En, tää oivallus oli puhdas vahinko
Uskonko hommaan 100 prosenttisesti?  -Kyllä, muuten en uskaltaisi kailottaa siitä.
Onko mulla kokemusta mistään, mikä liittyy projektiin?  -No ei ole, näillä mennään..
Miten aion toteuttaa koko jutun?  -Oon hyvä saamaan jengin mun puolelle ja kaikki kenelle oon kertonut koko jutun ja olen pyytänyt apua, ovat tarjonneet sitä. Jatkan samaan malliin..

 Silloin kun mä kehittelin ideaa, ainut kysymys oli, miks kukaan ei oo tehny tätä? Seuraava kysymys oli, onko mulla oikeesti pokkaa alkaa tekee tätä? Samalla selasin naamakirjaa ja joku oli postannut Dalai Laman mietelauseen: If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito. - Mun kysymykseen oli vastattu.
 Kyllä täyty hetki tuijottaa peiliin ja miettii, että mihis sitä ollaan päätänsä tunkemassa.. Mutta tässä sitä ollaan. Sata asiaa opittavana. Unettomia öitä vietellen. Mä aion omistaa tälle mun joka solun ja kaikki mitä mä teen lähitulevaisuudessa, on tän projektin takia. Ainakin helvetin hyvä yritys tulee olemaan, jos ei muuta.
 Ja jos mä ikinä pystyn muuttaa edes yhden lapsen elämän suunnan, voin olla itestäni mailman ylpein.

Mä tuun tarvitsemaan teidän kaikkien apua jossain vaiheessa.. Itseasiassa ihan lähitulevaisuudessa.. Kerron sitten ;) Ja kaikki jotka haluaa auttaa, niin tottakai saa tietää koko homman.. Palaan suomimantereelle kuun lopussa ja pistän jotkut asiat rullaa.. Tarkoitus on kumminki karata takas tänne lämpimään mahdollisimman nopeasti :)

Haluisin jauhaa aiheesta koko yön, mut tästä tais tulla jo nyt liian pitkä.. Sori. Kiitos kun jaksoit lukea <3

Oikein hyvää viikonloppua, ystävällisin terveisin Ms Lifeline ;)





2 kommenttia:

  1. Hyvä Jenni! Suunta on oikea ja asioilla on tapana järjestyä!

    Harmi, et olet tulossa tänne päin kun mä oon juuri tulossa sinne päin, 2.-11.2 Losissa! Cant wait!!!

    Heidi Inwonderland

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainii sä tuut! Joo nyt mentii ihan ristiin sitte :D Mut sit ku tuut suomeen ni pistäppä koodia, mennään juoru-kahveille! :D

      Poista