sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Haters gonna hate :)


Olaa amigot :) 

 Miten menee? Mulla oiken loistavasti. Se ei kyl tarkoita mitää actionii näissä mun päivittäisissä rutiineissa.. Paitsi et elämä tyrkkäs mulle siistin liiketilan tost kampista, eli tervetuloa vaan ripsikohennukseen.. Sit elämä tyrkkäs mulle yhen mailman siisteimmän homman mun projektiin, mistä oon ihan fiilareissa.. (alkaaks ärsyttää tää mun salailu?) no ihan sama. Sen voin kertoo, et parin kuukauden pääst alkaa paljastuu ;) Ja sit oon fiilareissa ku ollaa pidetty Fast and furious- leffamaratoni.. Eli yks leffa joka ilta.. Miks mä en oo älynny niit aikasemmin kattoo.. Siin on se blondi jäbä.. uuh täydellist runkkumatskuu <3 Nooo eniveis se tästä mun elämästä..

 Mä nyt sain älynväläyksen kirjoittaa taas pitkäst aikaa, ku must toi "haters gonna hate" on nii hauska ilmiö.. :D Siis just hyvä! Nerokas! 
  Jengi tekee omaa juttuu ihan täysii.. Sit ne jotka tarvii elämäänsä lisää sisältöä, kulkee perässä ja arvostelee.. Varsinki ku tää rakas sosiaalinen mediamme tekee siitä niin helppoa.. Voit parilla näpäytyksellä yrittää romuttaa jonku unelmia sanoilla.. Dissaa tyyppiä kenen elämästä et tiedä tuon taivaallista.. Voit tehdä tämän jopa anonyyminä jos et uskalla seisoa sanojesi takana..

 Mun mielestä negatiivinen kommentointi on kolmessa tapauksessa suotavaa: joko silloin kun se koskettaa jollain tavalla omaa elämääsi (esim. vaikkapa itseesi kohdistuva surkea asiakaspalvelu), yhteiskunnallisissa asioissa (esim. valtion tekemät idiootti päätökset.. Käytännössähän ne koskee myös suo) tai silloin kun kyse on oikeasta ja väärästä (esim. mun mielestä on ihan ookoo kirota se Erikaa kiduttanut äitipuoli alimpaan helvettiin).
  Muissa tapauksissa esim, toisten ulkonäköä, uravalintaa, elämäntyyliä jne.- koskevien asioiden negatiivisesti kommentointi julkisesti on pelkkää turhaa heittausta.. Harrastatko moista? Jos joo.. Olet Hater. Teetkö sitä anonyymisti? Onnitteluni, olet raukkamainen Hater. 

  Joo siis mielipiteitä saa tottakai olla, jos on aikaa keskittyy muiden tekemisiin.. En mä sitä tarkoita, et kaikkien tyylistä ja tekemisistä pitäis olla ihan fileissä.. Mut sit se julkinen dissaus.. Onks ihan pakko? Tai siis mulle se ainoastaan viestii, että kyseinen kommentoija on vähä-älyinen, omaan elämäänsä kyllästynyt, joka nyt luulee pönkittävänsä omaa egoonsa yrittämällä pistää muita matalaks. 
 Onneks joku fiksu arvosteltu tyyppi on joskus kohautanut olkiaan ja tokassu "haters gonna hate" ja jatkanut omaa juttuaan.. Mistä se on muuten alun perin lähteny? Jos joku tietää ni kertokee! Saat vaik banaanin tai jotai :)

 Eniveis "Haters gonna hate" on mun mielestä tosi vahva lause. Se antaa sanojalleen oikeuden tehdä täysin omaa juttuaan välittämättä muiden mielipiteistä ja olla vielä coolisti niitten heittaajien yläpuolella. 
 Mä en tiiä mikä meno noissa kouluissa on nykyään.. Mutta jos mä olisin opettaja, niin mä omistaisin pari tuntia "haters gonna hate"- teemalle. Selittäisin kaikille sen syvimmän tarkoituksen. Kyllä se koulukiusaaminen loppuu ku sille kohauttaa vaan olkapäitään ja toi lause olis loistava apuväline siihen. Kiusaajat olis automaattisesti heittereitä, kuin noloo :D 

 Mä muistan yläasteella ku pari sellast mimmikaksikkoo yritti kiusata muo. Aina ku ne käveli mun ohi ni ne sano jotain "huora" tai "läski" tai jotai sellasta.. Mä tänään aloin miettii, että mistäköhän mä oon mun itsetuntoni periny, ku jo tuolloin teininä mä osasin vaan hymyillä, olla välittämättä ja jopa ajatella sillee et voi raukkoja , mistäköhän noittenki paha olo tulee ku se täytyy muhun purkaa.. No siis ne lopetti aika nopee, ylläri.. Hitsi ku mul olis ollu viel toi Haters gonna hate- lause käytössä :D

 Mä miellän et on olemassa kaks vähän erillaista "Hater" ryhmää.. Tai itseasiassa kolme. Yks on nää sosiaalisen median heitterit, mistä yllä jo mainitsinkin.. Toiset sit on nää läyhääjä heitterit. Joilla ei oo mitään muuta sanottavaa ja tekemistä kuin jauhaa pahaa ja kommentoida toisten elämää keskenään.. Sit on vielä sellasii tyyppei jotka vaa yksinkertaisesti vihaa kaikkee itekseen ja valittaa muille.. Mun mielest neki on heittereitä, tunnetaan toisella nimellä Negis. Oikeestaan nää kaikki on varmaan aika samanlaisii.. Käyttäytymismallit on vaa eri.

Onko sinulla heittereitä kaveripiirissäsi? Jos on, yritä puhua niille järkeä.. Kerro kuinka turhaa on kiinnittää vain kaikkiin negatiivisiin asioihin huomiota.. Yritä udella, että onko heidän omassa elämässä jokin asia pahasti pielessä ja yritä auttaa. Tee kaikkesi. Jos mikään ei toimi, ei ole kuin yksi vaihtoehto. Hylkää hänet. Vieraannuta lähiympäristöstäsi. Älä vietä aikaa hänen läheisyydessä!! Tämä on hyvin tärkeää, sillä negatiivisuus tarttuu! Se tulee huomaamatta ja pian tajuut itsekkin voivasi pahoin ja yrität rimpuilla pahasta olosta dissaamalla muita. Jos lähipiirissä on heittaaja, ilmoita hänelle ystävällisesti, että et voi pitää yhteyttä ennen kuin se osaa keskittyä vain omaan elämäänsä ja olla iloinen.

 Olenko mä vieraannuttanut itseni heittereistä? Olen. Kaduttaako? Ei. Mun elämään on sen jälkeen kävellyt läjä positiivisia henkilöitä, keneltä olen saanut valtavasti energiaa! Mun suunnitelma on ympäröidä itseni itsevarmoilla, upeilla ja positiivisilla ihmisillä. Jos mahdollista, niin ne saa olla vielä upeempia ja parempia kuin minä. :P Ompahan sitten jotain mihin pyrkiä. Itsekästä? Ehkä. Mutta mä olen kuunnellut elämäni aikana niin paljon valittamista, että kiitti mulle riitti.

 Noni, Huomaatko itsessäsi heitterin oireita? Ei hätää, ikinä ei ole liian myöhäistä :) Ensin juttelet heittaaja ystäviesi kanssa ja kysyt heiltä, että onko tässä heittaamisessa mitään järkeä? Jos he ovat samoilla linjoilla, niin cool! Voitte yhdessä alkaa keksiä muita harrastuksia. Jos he eivät tiedä mistä puhut, he eivät ole vielä tarpeeksi kypsiä. Vaihtoehdoksesi jää vieraannuttaa itsesi heistä. Tämä kuulostaa raa'alta, mutta se on ainut vaihtoehto jos haluat eroon heittaamisesta. Ja jos vietät aikaa jonku kanssa joka puhuu kaikista muista pahaa, miksi luulet että se jättäis sun elämän rauhaan muiden kanssa spekuloidessa.. Trust me, kokemusta on.
  Seuraavassa vaiheessa alat keskittyy kaikkeen positiiviseen elämässäsi. Oot sillee niiku kiitollinen kaikista jutuista. Sit kun tarvitset energiaa ja et voi saada sitä enään heittaamisesta, niin suosittelen vaikka ulkoilua. 
 Yksi tärkeä sääntö on: Älä vertaile elämääsi muiden kanssa! Voin kertoa, että aina löytyy kauniimpi, menestyksekkäämpi, hauskempi, rikkaampi, onnekkaampi, jne. tyyppi. Joten jos haluat olla tyytyväinen elämääsi, älä vertaile. Sitten seuraavaksi alat miettiä mitkä asiat saavat sut onnelliseksi ja mitä haluisit tehdä.. Ja sit, alat vaan tekee niitä! Hah, helppoa ja yksinkertaista!! Kohta huomaat, että sulla ei enään oliskaan aikaa keskittyy muiden elämään.. 
Onnitteluni, susta on tullut normaali ihana ihminen! Kuljet omaa tietäsi pää pystyssä ja hymyilet.. Sivuefektinä tulet huomaamaan, että kaikkee kivaa alkaa osumaan sun tielle. Positiivisuus meinaan tarttuu myös ja vetää kaikkee kivaa puoleensa. ;)

 Varoituksen sanana täytyy kylläkin sanoa. Onnellisuutesi, hymyilysi ja onnistumisesi saattaa herättää kateutta niissä jotka ovat vielä siinä heitteri tasolla.. Ja voit ehkä joutua spekuloinnin kohteeksi.. Mutta ei hätää, nyt sulla on käytössä "Haters gonna hate" -lause ja voit vain kohauttaa olkapäitäsi ja jatkaa hymyilyä :)



 Oikein kivaa elämää kaikille!

-Jepa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti